Czy pozycja na liście wyników ma znaczenie? Od czego zależy popularność danej strony. Mogłoby się wydawać, że ilość odsłon witryny idzie w parze ze wzrostem jej pozycji na liście wyników. W pewnym sensie jest to prawda, ale co zrobić, żeby użytkownicy przeglądarek w ogóle zauważyli jakąś stronę. Spora część osób nigdy nie opuszcza pierwszej strony z wynikami. Dlatego właśnie prowadzone są kampanie SEO, które mają na celu poprawę pozycji danej witryny na liście wyników. Dlatego cały proces określa się jako pozycjonowanie.
Czym właściwie jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization), co dosłownie można przetłumaczyć jako optymalizacja pod kątem algorytmu wyszukiwarki. Oznacza to, że daną stronę należy opracować w ten sposób, by algorytm, który odpowiada za hierarchizację wyników, uznał konkretny link za wartościowy dla użytkownika. Dlatego pozycjonowanie stron internetowych ściśle powiązane jest z frazami kluczowymi. Są to najpopularniejsze frazy dla danego tematu, czy zapytania, które użytkownicy wpisują. Jednak zastosowanie samych słów kluczowych w tekście to nie wszystko.
Algorytm dba o to, aby użytkownik otrzymywał wysokiej jakości, wartościowe wyniki. Dlatego obok słów kluczowych, bardzo istotny jest sam kontent danej strony. Chodzi nie tylko o merytoryczną stronę tekstu, ale jego ogólną atrakcyjność dla czytelnika. Dlatego w wielu przypadkach stosuje się pogrubienia lub podkreślenia, listy punktowe, czy nagłówki oraz akapity. W ten sposób tekst staje się bardziej czytelny oraz atrakcyjny dla czytelnika.
Istotna jest także sama architektura strony internetowej oraz jej kod źródłowy. Obecnie wiele osób serfuje po Internecie na urządzeniach przenośnych, takich jak smartfony, dlatego niezbędne jest, aby strony internetowe posiadały swoją wersję mobilną. Jej brak może w znaczący sposób przekładać się na niską pozycję na liście wyników. Obok samego SEO, coraz częściej pojawia się także termin UX – czyli User Experience, który sprowadza się do doświadczeń użytkownika w zetknięciu z daną witryną.