Obecnie bardzo popularnym terminem jest content marketing. Można go przetłumaczyć jako marketing treści. Jest to jeden z rodzajów strategii reklamowych, które polegają na tworzeniu oraz promocji treści, które mają przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do zakupu. Nie polega to na bezpośredniej reklamie marki, lecz zachęceniu odbiorcy do odwiedzenia naszej strony ze względu na ciekawy artykuł lub zamieszczoną tam wiedzę specjalistyczną.
Wartościowe i unikalne artykuły
Tworzenie wartościowych treści jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze publikowane artykuły czy poradniki powinny być interesujące dla naszych odbiorców. Powinny być to treści unikalne, a na każdej podstronie powinny znaleźć się różne opisy lub jeśli są podobne — sformułowane w inny sposób. Ma to związek z technikami takimi jak pozycjonowanie stron – https://seodot.com.pl/, czyli zabiegami pozwalającymi na podwyższenie pozycji na liście wyników w wyszukiwarce internetowej. Z oczywistych względów zwiększenie popularności przełoży się na wyższą sprzedaż produktów.
Duża ilość podstron
Dodawanie kolejnych artykułów do serwisu powoduje zwiększenie liczby podstron, co jest pozytywne z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej. Nowe teksty powodują pojawianie się nowych słów kluczowych, które powinny być związane ze specyfiką działalności firmy. Treść powinna być umieszczona w formie zwykłego tekstu i kodu HTML5 oraz CSS3, a nie wstawiana w formie dokumentów PDF lub plików Flash. Mamy wtedy największą szansę, że każda podstrona będzie mogła być uwzględniona przez wyszukiwarkę. Można więc powiedzieć, że pozycjonowanie stron jest tym bardziej efektywne, im bardziej rozbudowujemy nasz serwis.
Różne formy marketingu
Należy pamiętać, że content marketing może przybierać też inne formy. Możliwe jest, na przykład, dodawanie na bieżąco aktualności z życia firmy lub modyfikacji produktów. Jeżeli prowadzone są nowe projekty, warto zwrócić uwagę klientów na zmiany poprzez dołączenie grafiki lub zdjęć opisujących konkretne wydarzenia. Ciekawą możliwością jest też publikowanie e-booków, audiobooków lub podcastów. Szczególnie ta ostatnia forma kontaktu jest coraz bardziej popularna w naszym kraju.
Każda z tych form pozwala uzyskać lepsze pozycjonowanie stron w sieci oraz zainteresować większą grupę odbiorców bez potrzeby inwestowania środków w działania czysto reklamowe. Niezależnie od fachowości działań, trzeba zadbać także o odnośniki prowadzące do naszego serwisu z zewnętrznych źródeł. Dopiero wtedy publikowanie nowych treści może przynieść oczekiwane rezultaty.