Site Loader

Często można spotkać się z opinią, zgodnie z którą marketing internetowy to proste zadanie i wystarczy jedynie odrobina wysiłku, by osiągnąć sukces. Tymczasem, rzeczywistość wygląda jednak nieco inaczej. Należy wdrożyć szereg różnorodnych technik, by wypromować daną stronę. Należy do nich między innymi pozycjonowanie stron internetowych Poznań. Na czym polega takie działanie i jakie daje korzyści? Jeżeli chcesz poznać odpowiedź na to oraz wiele innych pytań, koniecznie zapoznaj się z przygotowanym przez nas tekstem. Miłej lektury!

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań — podstawowe informacje

Przez pozycjonowanie SEO (z ang. Search Engine Optimization) rozumie się działania prowadzone po to, by strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Dlaczego jest to ważne? Odpowiedź na to pytanie wydaje się bardzo prosta: po wpisaniu właściwie dowolnej frazy (może być to np. „biuro rachunkowe Kędzierzyn-Koźle”) w wynikach wyszukiwania wyświetli się ogromna liczba wyników.

Czy przeciętny internauta otworzy po kolei każdą ze stron, które pojawiły się w przeglądarce? Jak możesz łatwo się domyślić: nie. Zazwyczaj ograniczy się on jedynie do kilku spośród uzyskanych wyników. To jeszcze nie wszystko. W większości przypadków użytkownik internetu otwiera te pozycje, które pojawiły się jako pierwsze. Pozostałe wyniki wyszukiwania idą wówczas w zapomnienie.

Miejsce, w którym pojawi się dana strona internetowa, w dużej mierze zależy od oceny, jakiej dokonuje algorytm wyszukiwarki internetowej. Dlatego właśnie konieczne jest stosowanie takich działań z zakresu pozycjonowania jak między innymi:

Przez pozycjonowanie SEO (z ang. Search Engine Optimization) rozumie się działania prowadzone po to, by strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych

  • odpowiedni dobór fraz kluczowych — muszą być one związane z przedmiotem działalności danego przedsiębiorstwa (np. biuro rachunkowe powinno używać takich fraz kluczowych jak „biuro rachunkowe”, „usługi księgowości” czy „doradztwo księgowe”),
  • stosowanie linków, elementów graficznych itp.,
  • rozdzielanie treści z użyciem nagłówków Hx. Dzięki temu treść staje się bardziej przejrzysta dla odwiedzających. Umieszczenie w treści nagłówków także pozytywnie wpływa na ocenę dokonywaną przez AI przeglądarek internetowych.

Jakie korzyści daje optymalizacja SEO witryny internetowej?

Wszystkie te czynniki sprawiają, że optymalizacja SEO strony w sieci to rozwiązanie, po które w ostatnich sięgają przedsiębiorcy z różnych branż, niezależnie od tego, jaka jest skala prowadzonego biznesu. Taki stan rzeczy wynika stąd, że poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych ze strony seodot.pl to liczne korzyści dla biznesu.trony seodot.pl
Przede wszystkim, pozycjonowanie ma charakter długofalowy. Podczas gdy np. płatne reklamy w internecie wyświetlają się jedynie wówczas, gdy przedsiębiorca pokrywa koszty z tym związane, raz wypozycjonowane treści takie pozostaną (oczywiście, warto przynajmniej raz na kilkanaście miesięcy zlecić agencji SEO audyt witryny internetowej).

Po drugie, pozycjonowanie to działanie, które jest kierowane przede wszystkim do grupy docelowej. Bardzo często zdarza się, że widzisz w internecie reklamy towarów lub usług, którymi w ogóle nie jesteś zainteresowany. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku pozycjonowania. Dzięki takiemu działaniu strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania osób, które wpisały frazę związaną z daną firmą.

Pozycjonowanie to nie wszystko!


Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo ważny element podczas promowania witryny w sieci. Działania z tego zakresu można porównać do billboardu, który wskazuje, gdzie w okolicy znajduje się dany sklep. Jednocześnie, trzeba mieć na uwadze, że samo pozycjonowanie witryny internetowej może okazać się niewystarczające.

Owszem, dzięki skutecznym działaniom z zakresu pozycjonowania ruch na stronie najprawdopodobniej ulegnie zwiększeniu. Istotne jest jednak także to, by:

  • strona internetowa była przyjazna dla użytkownika. Rozumie się przez to takie aspekty jak na przykład dobrze dobrana kolorystyka oraz wygodne w obsłudze menu. W przeciwnym wypadku internauta otworzy stronę wyświetlającą się w wynikach wyszukiwania tylko po to, by po kilku minutach na zawsze ją porzucić,
  • przedsiębiorca prowadzący stronę internetową oferował ciekawe, wysokiej jakości produkty po konkurencyjnych cenach.

Autor: Natalia