Agencja SEO to firma, która świadczy usługi w zakresie promocji stron i sklepów w internecie. W zakres jej działań wchodzi pozycjonowanie ogólne i lokalne, reklama płatna w Google oraz mediach społecznościowych, a także optymalizacja witryny czy działania z zakresu UX. Dzięki niej firmy budują swoją pozycję w sieci i skutecznie zdobywają klientów. Ale na czym konkretnie polegają usługi agencji SEO?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
To kluczowe działania dotyczące promocji stron w sieci. Polegają na takim dostosowaniu witryny, aby wyświetlała się ona wysoko w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania Google na konkretne słowa kluczowe. Aby przynosiły efekty muszą być prowadzone regularnie i w dłuższym okresie. Jednak prowadzone z głową, z uwzględnieniem zasad algorytmów Google, konkurencji i grupy docelowej przynoszą firmom wymierne korzyści w postaci zwiększenia przychodów firmowych.
W ramach pozycjonowania stron agencja SEO:
- optymalizuje witryny pod kątem technicznym,
- tworzy ciekawe teksty SEO wzbogacone słowami kluczowymi;
- buduje profil wartościowych odnośników zewnętrznych.
Płatna reklama w sieci
Dodatkowo agencja SEO prowadzi działania związane z płatną reklamą w Google, na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych. Odpowiednio dobiera budżet do preferencji klienta, tak aby uzyskać jak najlepsze rezultaty jak najniższym kosztem. Istotny w tych działaniach jest prawidłowy dobór fraz oraz dobre przystosowanie stron docelowych pod reklamę. Sam budżet również ma znaczenie – zbyt mały może bowiem nie przynieść żadnych rezultatów, a zbyt duży będzie po prostu nieefektywny.
Jednocześnie warto zaznaczyć, że prawidłowo prowadzona kampania płatna błyskawicznie wpływa na ruch na stronie czy w sklepie internetowym, przynosząc firmom dochody. Do tego ma ona istotne znaczenie w pozycjonowaniu – pomaga podnosić pozycję witryny w Google.
UX, czyli budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika
Ostatnim elementem, który mieści się w ramach usług agencji SEO, jest UX. Coraz częściej pojawia się bowiem pojęcie agencji SXO, która zajmuje się zarówno pozycjonowaniem stron, jak i przystosowaniem tych stron pod użytkowników i ich preferencje. Dzięki połączeniu tych dwóch obszarów witryny nie tylko przyciągają użytkowników, ale również zachęcają ich do przeglądania strony i korzystania z usług danej firmy.
UX to po prostu user experience, czyli doświadczenia użytkowników. Witryna musi być intuicyjna w użytkowaniu, tak aby od razu było wiadomo, w którym miejscu kliknąć, jeśli chce się wykonać jakąś czynność. Znaczenie ma wielkość i rodzaj czcionki, umiejscowienie przycisków czy rozmieszczenie wszystkich elementów w witrynie.