Sklepy, które działalność prowadzą wyłącznie lub głównie w sieci, w pierwszej kolejności muszą zadbać o jakość swojej strony. To bardzo ważne, aby klient czuł się na niej komfortowo. Dlatego nawigacja powinna być prosta oraz intuicyjna, podobnie jak przyjazna szata graficzna zachęci do dalszej eksploatacji witryny. Istotne są oczywiście same produkty, które mogą zaciekawić potencjalnego klienta. Jednak, co w sytuacji, jeśli ruch na stronie, pomimo bardzo nowoczesnej, eleganckiej strony, jest znikomy. Być może warto zastanowić się nad pozycjonowaniem witryny?
Pozycjonowanie strony – na czym polega?
Jest to jeden z zabiegów z zakresu marketingu internetowego (więcej). Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie atrakcyjności danej strony dla algorytmu Google. W praktyce przekłada się to na lepszą pozycję na liście wyników. Wedle badań, szacuje się, że około 80% osób nigdy nie opuszcza pierwszej strony z wynikami. Oznacza to, że Top10 to najbardziej upragnione pozycje na liście, które przekładają się na spory ruch.
Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego
W przypadku sklepów, które prowadzą swoją działalność nie tylko w sieci, ale również stacjonarnie, dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne. Wtedy proces ten skupia się wokół danego regionu oraz słów kluczowych, które powiązane są zarówno z towarami, które sklep oferuje, jak również miejscowością, w której prowadzi działalność.
Pozycjonowanie sklepów internetowych (https://seodot.com.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/), które nie posiadają punktu stacjonarnego i bazują wyłącznie na klientach z sieci, musi być prowadzone na szerszą skalę. Kluczowe jednak będzie określenie docelowej grupy klientów. Pomoże to nie tylko w samym pozycjonowaniu strony, ale także w prowadzeniu kampanii marketingowych na social media, jak również w Google. Jednym z narzędzi, które pomoże w procesie pozycjonowania, jest Google Ads, które pozwala na wyświetlanie konkretnej strony w postaci linku sponsorowanego.
Trzeba pamiętać, że sprzedaż zależna jest od ruchu na stronie. Im większa liczba osób odwiedza stronę sklepu tym większe szanse na finalizację transakcji. Dlatego proces pozycjonowania, w przypadku sklepów internetowych, odgrywa kwestię kluczową w prowadzeniu profitowej działalności.