Sztuczki pozycjonowania – Czy znasz je wszystkie?

Pozycjonowanie stron i serwisów internetowych staje się coraz trudniejszą i wymagająca sztuką. Na początku bazowano w zasadzie jedynie na słowach kluczowych, które wpisywano na różne sposoby po kilkadziesiąt nawet do stu razy. Próbowano oszukiwać wyszukiwarki, i to się nawet udawało, wpisując słowo kluczowe, na dolnym marginesie strony, kolorem tła.

Mówiło się wtedy, że pozycjonowanie nie jest wielką sztuką, skoro praca nad jedną stroną może nie przekroczyć dwóch godzin. Ale dziś to się zmieniło. Strona pozycjonowana tak, jak to wyżej opisano, kwalifikowana jest przez Google jako spam. Choć pewnie wyjątki się zdarzają, ale nie od dziś wiadomo, że potwierdzają one tylko regułę. Największą zmianą dotyczącą pozycjonowania jest jednak wzrost wagi wartości merytorycznej strony, przynajmniej w teorii, ale nie przesadzajmy także i w praktyce. Stąd automatyczny wzrost wymagań dla SEO copywriterów, którzy nie mogą już pisać o pietruszce (chyba że jest ona słowem kluczowym) wsadzając co jakiś czas w tekst wymagane frazy. Dziś rzetelne pozycjonowanie to umiejętne balansowanie pomiędzy: słowami kluczowymi, sensowną treścią, wzajemnym likowaniem i walką o tak zwany pagerank. A i tak wiadomo, że na sukces czy porażkę pozycjonowania danej strony w Google ma wpływ 100 czynników, które są tajemnicą tej firmy.