Mówisz o marketingu internetowym, myślisz o pozycjonowaniu

W marketingu pozycjonowanie jest procesem, w którym stara się stworzyć obraz w umysłach ich grupy docelowej tożsamy dla danego produktu, marki lub organizacji. Repozycjonowanie polega natomiast na zmianie tożsamości produktu, w stosunku do tożsamości produktów konkurencyjnych.

Wzrost sprzedaży zaawansowanych technologii może w znacznym stopniu zależeć od pozycjonowania. W dobie globalnej sieci niezwykle ważnym elementem marketingu stało się pozycjonowanie w największych wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo i Bing. Efekt ten osiąga się poprzez tak zwany proces Search Engine Optimization, znany również jako SEO. Odgrywa on szczególnie ważna rolę, gdy próbuje uzyskać efekt wśród młodej grupy, która ma tendencję do kierowania się wpływem otoczenia i mediów. Jest to szczególnie obserwowalne w odniesieniu do małych i średnich firm, w których często brakuje silnych marek dla poszczególnych linii produktowych. Pozycjonowanie firmy to niekiedy coś więcej zwykłe niż działanie marketingowe. Polega ono też na podejmowaniu trudnych decyzji oraz przewidywaniu działań konkurencji.